specialpedagogen

Det inkluderande klassrummet

SETT 2017 – mina presentationsbilder

De vanligaste utmaningarna i bedömning och betyg

Tisdag 3 maj hade jag förmånen att få tala i sal M5 om de vanligaste utmaningarna när det gäller bedömning och betygssättning. Bilderna till den föreläsningen hittar du HÄR: SETT 3 maj 17 betyg

Passar på att skicka med en liten påminnelse: vi sätter inte betyg på elever utan på deras kunnande i förhållande till kunskapskraven vid denna tid i deras liv. Vi kanske kan hjälpas åt att berätta det för våra elever så att de förstår att det är det livslånga lärandet som är målet?

Skärmklipp 2017-05-04 17.02.32

Att bygga lärande team

Onsdag 4 maj hade jag glädjen att återvända till sal M5 för att tala om hur man bygger lärande team. Bilderna till den föreläsningen hittar du HÄR:

SETT 4 maj 17 att bygga team

who wants to change?

Stort tack till dig som kom och lyssnade och var delaktig! 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En skola som läker och lär

skola specialpedagogik utbildning speciallärare elevhälsa funktionsnedsättningar

Differentiation Is Easy

Differentiation is easy, it doesn't have to be time consuming. It can even be fun! This blog contains easy ways to differentiate effectively in today's secondary classrooms. We aren't clones, so let's use our differences and those of our students to our advantage.

huddingepedagogen

Välkommen till en IT-pedagogs försök att samla sina upptäckter från internet mm

Hülya

-flerspråkighet, translanguaging & multimodalt lärande

gunillaalmgrenback

IKT och specialpedagogik

Strategier för lärande

Språkutveckling, lässtrategier och undervisning i svenska, retorik och psykologi på gymnasiet

Prestationsprinsen

Här skriver Aggie om barn & unga som tänker, känner och gör "annorlunda": stressade, särbegåvade, med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf), unika funktionsuppsättnngar, högsensitiva, hemmasittare, oroliga, stressade med flera. Dessutom om skola, skolrätt, pojkkrisen, inkludering och mycket mer. Och inte minst, den fantastiska Prestationsprinsen.

Psykologi för Lärande | PFL

tillgänglighet – välmående – måluppfyllelse

%d bloggare gillar detta: