specialpedagogen

Det inkluderande klassrummet

Att sätta betyg – en berättelse från ett kollegierum

Nu finns den på riktigt, boken som jag har skrivit för att komma åt dilemmat olika elever i klassrummet och nationella krav som ska gälla alla. Jag hoppas att boken ska hjälpa fler elever att lära sig mer och fler pedagoger och skolor att känna glädje och styrka. Det handlar om betygssättning utifrån ett inkluderande perspektiv.

Inom kort kommer det att finnas en enkel studiehandledning kring boken, jag lägger länken här så snart den är uppe.

Fokus för boken är, förutom betygssättningen, det kollegiala lärandet och samarbetet. Samhället ställer andra krav på skolan idag och det går inte att leva upp till de kraven utan att samarbeta och hitta samsyn kring viktiga frågor. För mig är det en positiv utveckling och det är en utveckling vi inte kan stoppa även om den innebär nya utmaningar. Lösningen är inte att ducka utmaningarna utan ta kontroll över vad vi faktiskt kan göra. Det gör kollegiet i min bok!

Här är en kortversion av vad man kan få läsa om i boken:

 

Boken går att beställa HÄR!

 

 

 

 

Annonser

One comment on “Att sätta betyg – en berättelse från ett kollegierum

  1. Madeleine Carlsson
    20 mars, 2017

    Tack!

    Det verkar väldigt bra. Toppen att det kommer att finnas en studiehandledning.

    Bästa hälsningar Madeleine Carlsson

    Vasastans Montessoriskola

    Hälsingegatan 23-25

    113 31 Stockholm

    08-409 00 861

    ________________________________

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En skola som läker och lär

skola specialpedagogik utbildning speciallärare elevhälsa funktionsnedsättningar

Differentiation Is Easy

Differentiation is easy, it doesn't have to be time consuming. It can even be fun! This blog contains easy ways to differentiate effectively in today's secondary classrooms. We aren't clones, so let's use our differences and those of our students to our advantage.

huddingepedagogen

Välkommen till en IT-pedagogs försök att samla sina upptäckter från internet mm

Hülya

-flerspråkighet, translanguaging & multimodalt lärande

gunillaalmgrenback

IKT och specialpedagogik

Strategier för lärande

Språkutveckling, lässtrategier och undervisning i svenska, retorik och psykologi på gymnasiet

Prestationsprinsen

Här skriver Aggie om barn & unga som tänker, känner och gör "annorlunda": stressade, särbegåvade, med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf), unika funktionsuppsättnngar, högsensitiva, hemmasittare, oroliga, stressade med flera. Dessutom om skola, skolrätt, pojkkrisen, inkludering och mycket mer. Och inte minst, den fantastiska Prestationsprinsen.

Psykologi för Lärande | PFL

tillgänglighet – välmående – måluppfyllelse

%d bloggare gillar detta: