specialpedagogen

Det inkluderande klassrummet

Bloggen behöver lite mer TLC!

Min relation till bloggande började 2009 då jag och mina medförfattare till Quest, Kjell Ljungberg och Matthew Ward, hade med bloggande som en uppgift i vårt läromedel för engelska. Mina elever skapade bloggar för att dela med sig av sina tankar kring kulturella aspekter av Sverige och den engelsktalande världen. De fick inte särskilt många läsare, det var inte så hett i Sverige då…

Min egen blogg började som ett personligt projekt för att samla tankar och utveckla mig själv som lärare och specialpedagog. Jag valde att vara publik för att se om jag kunde få kontakt med andra likasinnade. Jag hade aldrig kunnat drömma om att jag genom bloggen skulle få träffa så många nya människor eller att den skulle bli startskottet för en delvis ny karriär som handledare, föreläsare, författare. Bloggen har varit en del av min Teacher Learning Community.

Nu känner jag att bloggen har fått lite växtvärk. Det är så många inlägg och de ligger nästan helt osorterade och börjar mer och mer påminna om kaoset i min hjärna efter all påfyllning från färsk forskning och möten med kollegor, elever, föräldrar och andra som har med skolans värld att göra. Det är dags att ge den lite Tender Loving Care.

Jag kommer under veckan att experimentera lite med form och innehåll och eftersom jag har glädjen att ha så många prenumeranter vill jag meddela er detta i förväg så att ni inte undrar vad som händer!

Vi ses igen i bloggen men då förhoppningsvis med bättre struktur och mer tydlig innehållsdeklaration. Det ska ju synas direkt vad jag menar med ett inkluderande klassrum, eller hur? See ya!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Information

This entry was posted on 2 mars, 2015 by in Uncategorized.
Differentiation Is Easy

Differentiation is easy, it doesn't have to be time consuming. It can even be fun! This blog contains easy ways to differentiate effectively in today's secondary classrooms. We aren't clones, so let's use our differences and those of our students to our advantage.

huddingepedagogen

Välkommen till en IT-pedagogs försök att samla sina upptäckter från internet mm

Hülya

-flerspråkighet, translanguaging & multimodalt lärande

gunillaalmgrenback

IKT och specialpedagogik

Strategier för lärande

Språkutveckling, lässtrategier och undervisning i svenska, retorik och psykologi på gymnasiet

Prestationsprinsen

Här skriver Aggie om barn & unga som tänker, känner och gör "annorlunda": stressade, särbegåvade, med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf), unika funktionsuppsättnngar, högsensitiva, hemmasittare, oroliga, stressade med flera. Dessutom om skola, skolrätt, pojkkrisen, inkludering och mycket mer. Och inte minst, den fantastiska Prestationsprinsen.

Psykologi för Lärande | PFL

tillgänglighet – välmående – måluppfyllelse

%d bloggare gillar detta: